Etelä-Karjalan hyvinvointialue / Suun terveydenhuolto

Kuvaus

Suun terveydenhuollossa tehdyn hoidontarpeen arvion tai tutkimuksen perusteella 18-vuotta täyttäneelle asiakkaalle voidaan tarjota palveluseteliä vaihtoehtona Etelä-Karjalan hyvinvointialueen suun terveydenhuollossa järjestettävälle palvelulle. Palvelusetelin käytön tarkoituksena on helpottaa palvelujen kysyntäpainetta julkisessa suun terveydenhuollossa.

Hoidon tarpeen arvio tehdään pääsääntöisesti puhelimessa asiakkaan ottaessa yhteyttä hammashoidon ajanvaraukseen. Hoidon tarve voidaan todeta myös vastaanottokäynnillä. Palvelusetelillä myönnettävät toimenpiteet ja niiden tarkemmat sisällöt on määritelty suun terveydenhuollon sääntökirjan kohdassa 4.6. Palvelun sisältövaatimukset.

Asiakkaalle annetaan kirjallinen tai suullinen ohje palvelusetelin käytöstä.

Asiakkaalla on oikeus kieltäytyä tarjotusta palvelusetelistä. Siinä tapauksessa hänet ohjataan Etelä-Karjalan hyvinvointialueen omiin palveluihin.

Palveluseteliä ei myönnetä jälkikäteen jo ostetuista tai saaduista palveluista pois lukien palvelusetelin muutostilanteet toimintaohjeen kohdassa Hoitosuunnitelman muutostilanteet.

Liitteet

Lisätiedot

Eija Peltonen, , puh 040 194 4900
Jaana Ruuskanen, , puh 040 146 3270
Teija Turunen, , puh 040 146 3230

Rekisteröidy ja kirjaudu sisään hakeutuaksesi palveluseteleiden tuottajaksi. Uusi hakemus -painike aktivoituu, kun olet kirjautunut sisään.